Menu witryny
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0

Technologia wojskowa


Łuki (do ataku)

Nazwa Bonus Koszt jednorazowy
krótki łuk
  • łucznicy konni +6
  • łucznicy +6
  • łucznicy konni p. pikinierom +20%
  • łucznicy konni p. ciężkiej piechocie +10%
  • łucznicy konni p. lekkiej piechocie +30%
  • łucznicy p. rycerzom 30%
20.000$
długi łuk
  • łucznicy konni +8
  • łucznicy +8
  • łucznicy konni p. pikinierom +40%
  • łucznicy konni p. ciężkiej piechocie +30%
  • łucznicy konni p. lekkiej piechocie +50%
  • łucznicy p. rycerzom 50%
28.000$
łuk kompozytowy
  • łucznicy konni +10
  • łucznicy +10
  • łucznicy konni p. pikinierom +60%
  • łucznicy konni p. ciężkiej piechocie +50%
  • łucznicy konni p. lekkiej piechocie +70%
  • łucznicy p. rycerzom 70%
35.000$
wzmocniony długi łuk
  • łucznicy konni +12
  • łucznicy +12
  • łucznicy konni p. pikinierom +70%
  • łucznicy konni p. ciężkiej piechocie +70%
  • łucznicy konni p. lekkiej piechocie +80%
  • łucznicy p. rycerzom 80%
41.000$
łuk wyborowy
  • łucznicy konni +15
  • łucznicy +15
  • łucznicy konni p. pikinierom +80%
  • łucznicy konni p. ciężkiej piechocie +80%
  • łucznicy konni p. lekkiej piechocie +100%
  • łucznicy p. rycerzom 90%
50.000$

Kusze (do ataku)

Nazwa Bonus Koszt jednorazowy
łuk brzuszny
  • łucznicy +5
15.000$
lekka kusza
  • łucznicy +7
  • łucznicy p. ciężka piechota +30%
19.000$
średnia kusza
  • łucznicy +9
  • łucznicy p. ciężka piechota +60%
  • łucznicy p. rycerzom +30%
25.000$
ciężka kusza
  • łucznicy +12
  • łucznicy p. ciężka piechota +100%
  • łucznicy p. rycerzom +60%
30.000$
arkbalista
  • łucznicy +15
  • łucznicy p. ciężka piechota +150%
  • łucznicy p. rycerzom 100%
40.000$

Zbroje skórzane (do obrony)

Nazwa Bonus Koszt jednorazowy
miękka skóra
  • rycerze +7
  • lekka jazda +6
  • łucznicy konni +5
  • pikinierzy +5
  • ciężka piechota +5
  • łucznicy +5
  • lekka piechota +5
3.000$
wzmocniona skóra
  • rycerze +8
  • lekka jazda +7
  • łucznicy konni +6
  • pikinierzy +6
  • ciężka piechota +6
  • łucznicy +6
  • lekka piechota +6
4.800$
gotowana skóra
  • rycerze +9
  • lekka jazda +8
  • łucznicy konni +7
  • pikinierzy +7
  • ciężka piechota +7
  • łucznicy +7
  • lekka piechota +7
6.000$
twarda skóra
  • rycerze +10
  • lekka jazda +9
  • łucznicy konni +8
  • pikinierzy +8
  • ciężka piechota +8
  • łucznicy +8
  • lekka piechota +8
7.500$
skóra łuskowa
  • rycerze +11
  • lekka jazda +10
  • łucznicy konni +9
  • pikinierzy +9
  • ciężka piechota +9
  • łucznicy +9
  • lekka piechota +9
9.500$

Zbroje płytowe (do obrony)

Nazwa Bonus Koszt jednorazowy
zbroja łuskowa
  • rycerze +10
  • ciężka piechota +10
4.000$
zbroja kryta
  • rycerze +12
  • ciężka piechota +12
5.000$
zbroja przejściowa
  • rycerze +15
  • ciężka piechota +15
6.500$
zbroja płytowa
  • rycerze +18
  • ciężka piechota +18
8.500$
pełna zbroja płytowa
  • rycerze +20
  • ciężka piechota +20
10.000$

Broń obuchowa (do ataku)

Nazwa Bonus Koszt jednorazowy
topór
  • lekka jazda +6
  • ciężka piechota +6
  • ciężka piechota p. lekkiej piechocie +30%
7.000$
nadziak
  • lekka piechota +8
  • ciężka piechota +8
  • ciężka piechota p. łucznikom +30%
  • ciężka piechota p. lekkiej piechocie +50%
8.500$
buzdygan
  • lekka piechota +10
  • ciężka piechota +10
  • ciężka piechota p. łucznikom +40%
  • ciężka piechota p. lekkiej piechocie +70%
11.000$
morgenstern
  • ciężka piechota +12
  • ciężka piechota p. łucznikom +50%
  • ciężka piechota p. lekkiej piechocie +90%
  • ciężka piechota p. pikinierom +30%
15.000$
berdysz
  • ciężka piechota +15
  • ciężka piechota p. łucznikom +70%
  • ciężka piechota p. lekkiej piechocie +100%
  • ciężka piechota p. pikinierom +50%
22.000$

Broń sieczna (do ataku)

Nazwa Bonus Koszt jednorazowy
krótki miecz
  • rycerze +7
  • lekka jazda +6
  • ciężka piechota +6
  • lekka jazda p. łucznikom konnym +50%
11.000$
miecz karoliński
  • rycerze +8
  • lekka jazda +8
  • ciężka piechota +8
  • lekka jazda p. łucznikom konnym +100%
13.000$
długi miecz
  • rycerze +10
  • lekka jazda +10
  • ciężka piechota +10
  • lekka jazda p. łucznikom konnym +150%
16.500$
miecz półtoraręczny
  • rycerze +12
  • ciężka piechota +12
  • ciężka piechota p. lekkiej piechocie +50%
19.000$
miecz dwuręczny
  • ciężka piechota +15
  • ciężka piechota p. łucznikom +50%
  • ciężka piechota p. lekkiej piechocie +100%
20.000$

Broń drzewcowa (do ataku)

Nazwa Bonus Koszt jednorazowy
włócznia
  • pikinierzy +6
  • lekka piechota +6
  • pikinierzy p. rycerzom +30%
5.000$
pika
  • pikinierzy +8
  • pikinierzy p. rycerzom +50%
  • pikinierzy p. lekkiej jeździe +50%
6.500$
lanca
  • rycerze +15
  • rycerze p. łucznikom +50%
  • rycerze p. lekkiej piechocie +50%
9.000$
partyzana
  • pikinierzy +15
  • pikinierzy p. rycerzom +100%
  • pikinierzy p. lekkiej jeździe +100%
13.000$
ciężka lanca
  • rycerze +20
  • rycerze p. pikinierom +50%
  • rycerze p. ciężkiej piechocie +100%
  • rycerze p. łucznikom +150%
  • rycerze p. lekkiej piechocie +150%
19.000$

Sprzęt oblężniczy

Nazwa Bonus Koszt jednorazowy
taran
  • sprzęt oblężniczy (+10% do ataku)
2.500$
drabiny oblężnicze
  • sprzęt oblężniczy (+20% do ataku)
4.500$
wieże oblężnicze
  • sprzęt oblężniczy (+30% do ataku)
6.000$
katapulta
  • sprzęt oblężniczy (+40% do ataku)
9.000$
trebuszet
  • sprzęt oblężniczy (+60% do ataku)
15.000$

Fortyfikacje

Nazwa Bonus Koszt jednorazowy
gród
  • umożliwia gród (+10% do obrony)
1.000$
mały zamek
  • umożliwia mały zamek (+20% do obrony)
2.000$
średni zamek
  • umożliwia średni zamek (+30% do obrony)
3.500$
duży zamek
  • umożliwia duży zamek (+40% do obrony)
6.000$
olbrzymi zamek
  • umożliwia olbrzymi zamek (+50% do obrony)
9.000$

Strategie defensywne

(technologia wykorzystywana tylko podczas obrony prowincji)

Nazwa Bonus Koszt jednorazowy
wykorzystanie terenu
  • łucznicy +5%
  • pikinierzy +5%
  • lekka piechota +10%
1.600$
walka pozycyjna
  • pikinierzy +10%
  • ciężka piechota +10%
2.500$
ostrzał salwami
  • łucznicy konni +10%
  • łucznicy +10%
4.500$
regimenty pikinierskie
  • pikinierzy +40%
5.500$
organizacja wojsk
  • rycerze +10%
  • pikinierzy +10%
  • ciężka piechota +10%
  • lekka piechota +10%
8.000$

Strategie ofensywne

(technologia wykorzystywana tylko podczas atakowania prowincji)

Nazwa Bonus Koszt jednorazowy
wykorzystanie terenu
  • rycerze +10%
  • lekka jazda +10%
3.000$
frontalna szarża
  • rycerze +20%
  • lekka jazda +20%
5.000$
odwoty
  • rycerze +10%
  • ciężka piechota +20%
7.000$
spieszone rycerstwo
  • rycerze +20%
  • ciężka piechota +10%
9.000$
hierarchia dowodzenia
  • rycerze +10%
  • lekka jazda +10%
  • ciężka piechota +10%
13.000$

 


Wybór technologii

Odpowiedni wybór technologii dla swoich regimentów potrafi często wygrać bitwę nawet z wielokrotnie silniejszym przeciwnikiem. Odpowiednia broń i ubiór armii pozwala na stosowanie w mechanice przeprowadzanych bitew różne bonusy dla danych jednostek.

Należy pamiętać, iż dana jednostka nie może posiadać tego samego typu broni i ubioru bonusowego. Łucznicy nie mogą nosić jednocześnie krótkiego łuku i łuku brzusznego. Mechanika gry nie sumuje współczynników bonusowych za technologie. W odpowiednim temacie należy wybrać technologię, którą chcemy stosować na danej formacji. To samo tyczy się ubiorów. Technologię należy wybierać pod przeciwnika, w zależności od tego, jaką największą liczbą danej formacji dysponuje: agresor posiada najwięcej rycerzy, to wybieramy technologie do bonusu dla naszej armii przeciwko rycerzom. System działa w drugą stronę, w stosunku agresora do obrońcy. Atakujący wybiera broń i ubiór dla swoich regimentów pod kątem posiadanych wojsk przeciwnika.

Wyjątek stanowią technologie strategii defensywnej i ofensywnej. System sumuje wszystkie bonusy dla armii naraz. 

Czas strony
  • 10 Lipca 2025 9:58:30
  • Formularz logowania
    Wyszukiwanie
    Kalendarz
    «  Lipiec 2025  »
    PnWtŚrCzwPtSobNie
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031
    Przyjaciele witryny
  • uCoz - darmowa strona
  • Mini-czat