Technologia wojskowa
Łuki (do ataku)
Nazwa | Bonus | Koszt jednorazowy |
krótki łuk |
|
20.000$ |
długi łuk |
|
28.000$ |
łuk kompozytowy |
|
35.000$ |
wzmocniony długi łuk |
|
41.000$ |
łuk wyborowy |
|
50.000$ |
Kusze (do ataku)
Nazwa | Bonus | Koszt jednorazowy |
łuk brzuszny |
|
15.000$ |
lekka kusza |
|
19.000$ |
średnia kusza |
|
25.000$ |
ciężka kusza |
|
30.000$ |
arkbalista |
|
40.000$ |
Zbroje skórzane (do obrony)
Nazwa | Bonus | Koszt jednorazowy |
miękka skóra |
|
3.000$ |
wzmocniona skóra |
|
4.800$ |
gotowana skóra |
|
6.000$ |
twarda skóra |
|
7.500$ |
skóra łuskowa |
|
9.500$ |
Zbroje płytowe (do obrony)
Nazwa | Bonus | Koszt jednorazowy |
zbroja łuskowa |
|
4.000$ |
zbroja kryta |
|
5.000$ |
zbroja przejściowa |
|
6.500$ |
zbroja płytowa |
|
8.500$ |
pełna zbroja płytowa |
|
10.000$ |
Broń obuchowa (do ataku)
Nazwa | Bonus | Koszt jednorazowy |
topór |
|
7.000$ |
nadziak |
|
8.500$ |
buzdygan |
|
11.000$ |
morgenstern |
|
15.000$ |
berdysz |
|
22.000$ |
Broń sieczna (do ataku)
Nazwa | Bonus | Koszt jednorazowy |
krótki miecz |
|
11.000$ |
miecz karoliński |
|
13.000$ |
długi miecz |
|
16.500$ |
miecz półtoraręczny |
|
19.000$ |
miecz dwuręczny |
|
20.000$ |
Broń drzewcowa (do ataku)
Nazwa | Bonus | Koszt jednorazowy |
włócznia |
|
5.000$ |
pika |
|
6.500$ |
lanca |
|
9.000$ |
partyzana |
|
13.000$ |
ciężka lanca |
|
19.000$ |
Sprzęt oblężniczy
Nazwa | Bonus | Koszt jednorazowy |
taran |
|
2.500$ |
drabiny oblężnicze |
|
4.500$ |
wieże oblężnicze |
|
6.000$ |
katapulta |
|
9.000$ |
trebuszet |
|
15.000$ |
Fortyfikacje
Nazwa | Bonus | Koszt jednorazowy |
gród |
|
1.000$ |
mały zamek |
|
2.000$ |
średni zamek |
|
3.500$ |
duży zamek |
|
6.000$ |
olbrzymi zamek |
|
9.000$ |
Strategie defensywne
(technologia wykorzystywana tylko podczas obrony prowincji)
Nazwa | Bonus | Koszt jednorazowy |
wykorzystanie terenu |
|
1.600$ |
walka pozycyjna |
|
2.500$ |
ostrzał salwami |
|
4.500$ |
regimenty pikinierskie |
|
5.500$ |
organizacja wojsk |
|
8.000$ |
Strategie ofensywne
(technologia wykorzystywana tylko podczas atakowania prowincji)
Nazwa | Bonus | Koszt jednorazowy |
wykorzystanie terenu |
|
3.000$ |
frontalna szarża |
|
5.000$ |
odwoty |
|
7.000$ |
spieszone rycerstwo |
|
9.000$ |
hierarchia dowodzenia |
|
13.000$ |
Wybór technologii
Odpowiedni wybór technologii dla swoich regimentów potrafi często wygrać bitwę nawet z wielokrotnie silniejszym przeciwnikiem. Odpowiednia broń i ubiór armii pozwala na stosowanie w mechanice przeprowadzanych bitew różne bonusy dla danych jednostek.
Należy pamiętać, iż dana jednostka nie może posiadać tego samego typu broni i ubioru bonusowego. Łucznicy nie mogą nosić jednocześnie krótkiego łuku i łuku brzusznego. Mechanika gry nie sumuje współczynników bonusowych za technologie. W odpowiednim temacie należy wybrać technologię, którą chcemy stosować na danej formacji. To samo tyczy się ubiorów. Technologię należy wybierać pod przeciwnika, w zależności od tego, jaką największą liczbą danej formacji dysponuje: agresor posiada najwięcej rycerzy, to wybieramy technologie do bonusu dla naszej armii przeciwko rycerzom. System działa w drugą stronę, w stosunku agresora do obrońcy. Atakujący wybiera broń i ubiór dla swoich regimentów pod kątem posiadanych wojsk przeciwnika.
Wyjątek stanowią technologie strategii defensywnej i ofensywnej. System sumuje wszystkie bonusy dla armii naraz.