Menu witryny
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0

Mechanika gry Dynasty


Wstęp

Gra Dynasty opiera się na prowadzeniu swojej postaci dynastycznej od momentu przypisania postaci do użytkownika gry aż do śmierci fikcyjnej postaci. Następnie użytkownik dostanie możliwość prowadzenia kolejnej postaci - także sama rozgrywka dla gracza nie kończy się z chwilą odejścia na tamten świat jego postaci. Możesz zostać zwykłym dworzaninem i wspinać się po drabince hierarchii - marszałek, kanclerz, hrabia, książę, król. Czy też możesz zostać biskupem, arcybiskupem a nawet Papieżem.

Dynasty to nic innego jak cofnięcie się w czasie historii i budowanie wydarzeń od nowa. Narodziny potomków to główny cel rozgrywki aby dynastia, ród mógł na dłużej zapisać się na kartach historii. Oprócz tego każda z postaci posiada swoje cechy charakteru, które wpływają na wydarzenia. Płodzenie następców praw to podstawa, ale także udostępniamy możliwość bardziej agresywnej rozgrywki jak prowadzenie konfliktów wojennych, podbijanie innych prowincji zabierając je innym władcom. Rozrost posiadłości należy dobrze kalkulować, ponieważ mechanika gry nie dopuszcza do prostolinijnych wydarzeń. Każda z postaci może posiadać i władać ograniczoną liczbą prowincji, przekraczając ten limit, gracz dostaje  ujemne wydarzenia. Lecz aby nie ograniczać rozrostu państw, wprowadziliśmy system przekazywania prowincji swoim wasalom, którzy z osobna władają prowincjami ale podlegają pod seniora. Podbijanie nieograniczoną ilość ziem nie opłaca się i skutkuje różnymi konsekwencjami, co nie oznacza, iż nie można utrzymać ogromnych połaci ziem. Należy zadbać o dobre stosunki ze swoimi wasalami aby nie doszło do rozpadu kraju. Wojna domowa to jeden z najbardziej niebezpiecznych wydarzeń historycznych i często doprowadza do całkowitego lub częściowego rozpadu królestw. Użytkownik sterujący postacią ma wiele opcji do wyboru lecz niektóre są blokowane przez mechanikę gry jak chociażby zróżnicowane charaktery dwóch różnych władców. Wasal i senior nie zawsze będą się lubić, dlatego też senior musi ukierunkowywać w inny sposób dobre stosunki ze swoim wasalem. Władcy dwóch różnych krajów wystosowując chęć zawarcia sojuszu lub innej umowy, wydarzenie może zostać zablokowane właśnie przez zróżnicowane charaktery obu postaci. Także i również dyplomacja ma swoje ograniczenia, gdzie mechanika gry nie dopuści do zbyt łatwych ruchów na scenie międzynarodowej w postaci chociażby zmawiania się kilku państw przeciwko jednemu. Dbałość o swój dwór, dyplomacja, polityka, zarządzanie prowincjami, ruchy armii, podboje, zawieranie małżeństw to jedne z walorów gry Dynasty.  Nie tylko sposobem podbojów można powiększać swój kraj ale także zgrabną, sprytną dyplomacją małżeńską czy też intrygami. 


Hierarchia władzy

Katolicyzm i Prawosławie

  • Królowie - najpotężniejsi władcy, rządzą całymi państwami (królestwami)
  • Książęta - ustępują rangą tylko Królom i tylko im mogą składać hołd
  • Hrabiowie - najniżsi władcy rangą, mogą składać hołd Książętom i Królom

​Islam

  • Sułtani - najpotężniejsi władcy, rządzą całymi państwami
  • Emirowie - ustępują rangą tylko Sułtanowi i tylko jemu mogą składać hołd
  • Szejkowie - najniżsi władcy rangą, mogą składać hołd Sułtanowi i Emirowi

​Pogaństwo

  • Wódz Plemienia - najpotężniejsi władcy, rządzą całymi państwami
  • Władca ziem - ustępuje rangą tylko Wodzowi Plemienia i tylko jemu może składać hołd
  • Pan - najniższy rangą, może składać hołd Wodzowi Plemienia i Władcom ziem

Dyplomacja

Mechanika dyplomacji w grze jest głównie nieograniczona. Każdy z władców ma prawo zawierać jakiekolwiek umowy na jakichkolwiek warunkach, które oczywiście mogą zostać złamane bez uprzedzenia z jednej ze stron. Wystosowanie wiadomości do innego władcy typu:

- propozycja zawarcia związku małżeńskiego mojego syna, następcy tronu a córką innego władcy,

- propozycja sojuszu (można określać konkretne zamierzenia sojuszu),

- propozycja paktu o nieagresji,

- wypowiedzenie wojny,

- traktaty pokojowe (warunki traktatów dowolne),

- inne, przeróżne umowy między władcami poszczególnych krajów.

Dyplomacja nie zna granic. Można o wszystkim pisać i wszystko zawierać. Tylko niektóre działania dyplomatyczne będą hamowane przez mechanikę gry, nie bez powodu - biorąc pod uwagę w jak największym stopniu urzeczywistnienie świata gry. 

Jeden z głównych aspektów dyplomacji jest to, iż każdy gracz (władca) własnego państwa musi pilnować swoich umów, ponieważ Administracja gry tego nie robi.


Zagarnianie tytułu / podbój prowincji

W większości przypadków, aby móc podbijać prowincje należące do innych władców, musimy najpierw zagarnąć  jego tytuł.  Zagarniając lub innymi słowy kradnąc tytuł innego władcy, wykorzystujesz swój Prestiż, by wysunąć w stosunku do niego  mniej lub bardziej uprawnione roszczenia. Korzystaj z tej możliwości, gdy dysponujesz odpowiednim Prestiżem i siłą militarną do wszczęcia wojny. Chyba, że w sposób dyplomatyczny lub intrygami zdobędziesz nową prowincję pod swoje władanie. Wojnę możesz w każdej chwili wypowiedzieć, zajmując nawet wszystkie możliwe prowincje należące do innego władcy. Jednak aby wcielić je do swojego państwa, musisz posiadać roszczenia do każdej z osobna prowincji. Inaczej nie zagarniesz jej po zdobyciu "siłą". 

Zagarnianie tytułu hrabiego, księcia czy też nawet królewskiej Korony kosztuje odpowiednią ilość Prestiżu, która po podjęciu tego działania, wartość jest odejmowana od Twojej postaci. Koszt Prestiżu podczas zagarniania tytułu kosztuje:

- 20% od Prestiżu posiadanego przez Hrabiego lub Szejka,

- 40% od Prestiżu posiadanego przez Księcia lub Emira,

- 80% Prestiżu posiadanego przez Króla lub Sułtana.

Są pewne wyjątki, które umożliwiają podbój prowincji bez zagarniania czyjegoś tytułu i traceniu punktów Prestiżu. Wyjątki stanowią, kiedy walczą ze sobą władcy różnych religii.

Tabela wykazująca obowiązkowe zagarnianie tytułu w celu podbicia prowincji:

  Religia władcy broniącego się przed agresorem
Religia władcy, który chce podbić prowincję Religie Katolicyzm Prawosławie Islam Pogaństwo
Katolicyzm TAK TAK NIE NIE
Prawosławie TAK TAK NIE NIE
Islam NIE NIE TAK TAK
Pogaństwo NIE NIE TAK TAK

 

Tworzenie nowego tytułu

Możesz stworzyć nowy tytuł, który jeszcze nie jest w posiadaniu przez innego władcę. Stworzenie nowego tytułu zapewnia Prestiż dla władcy oraz kosztuje pewną sumę złota i aby go posiąść, musisz posiadać co najmniej 66% kontrolowanych prowincji, które należą do owego tytułu. Czyli, jeśli nowy tytuł dotyczy 3 prowincji, to musisz posiadać we władaniu bezpośrednim lub pośrednim 2 prowincje. Jeśli tytuł dotyczy 4 prowincji, to musisz władać 3 prowincjami, itd. Czysta kalkulacja nowego tytułu z 66% prowincji. Nie możesz stworzyć tytuł, który posiada już inny władca. 

Stworzenie tytułu Książęcego (Emir lub Władca Ziem) da Ci pkt Prestiżu i będzie kosztować odpowiednią ilość sztuk złota.

Stworzenie tytułu Królewskiego (Sułtan lub Wódz Plemienia) da Ci pkt Prestiżu i będzie kosztować odpowiednią ilość sztuk złota.

 


Czas w grze / aktualizacje

Czas w grze jest w trakcie określania.

Aktualizacje w grze odbywają się poprzez ręczne zmiany Administracji gry Dynasty. Jakiekolwiek zmiany przeprowadzane przez graczy w swoich prowincjach, państwach, dyplomacji i inne nie mają określone czasu wypełnienia ich, tylko wtedy, kiedy Administrator gry sam to zmieni. Dlatego też wszystkie ruchy graczy są uzależnione od pory zmian Administracji.

Czas strony
  • 11 Lipca 2025 8:40:46
  • Formularz logowania
    Wyszukiwanie
    Kalendarz
    «  Lipiec 2025  »
    PnWtŚrCzwPtSobNie
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031
    Przyjaciele witryny
  • uCoz - darmowa strona
  • Mini-czat