 |
| Statystyki
 | |
Ogółem online: 1 Gości: 1 Użytkowników: 0 |
 |
|
 | |  |
| Postać
Kartoteka postaci
Nazwa |
Opis |
Prestiż |
- należy rozumieć jako wskaźnik sławy, chwały i potęgi wśród równych Ci innych władców
|
Pobożność |
- określa stopień urzeczywistnienia ideału chrześcijańskiego władcy pod względem sprawiedliwości, uczciwości i pokory
|
Wojsko |
- umiejętność przydatna postaci na polu walki oraz przy dowodzeniu oddziałami
|
Dyplomacja |
- umiejętność negocjowania warunków dyplomatycznych, utrzymywania wierności wasali i poszczególnych prowincji
|
Intrygi |
- umiejętność dokonywani zamachów i obrony przeciwko spiskom, a także spiskowania przeciwko wrogom i sąsiadom
|
Zarządzanie |
- umiejętność mnożenia majątku dzięki inwestowaniu w zyskowne przedsięwzięcia i unikaniu podejrzanych interesów
|
Zdrowie |
- umiejętność ukryta
- wpływa na długość życia postaci
|
Płodność |
- umiejętność ukryta
- wpływa na płodzenie potomstwa
|
Cechy postaci
Wykształcenie
Nazwa |
Wady |
Zalety |
Bezradność finansowa |
- zmniejsza atrybut Wojna, Zarządzanie
|
- |
Bezsensowna wojowniczość |
- zmniejsza atrybut Zarządzanie
|
|
Biegłość dyplomatyczna |
- |
- zwiększa atrybuty Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie
|
Biegłość gospodarcza |
- |
- zwiększa atrybuty Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie
|
Geniusz finansowy |
- |
- zwiększa atrybuty Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie
|
Geniusz negocjacyjny |
- |
- zwiększa atrybuty Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie
|
Geniusz strategiczny |
- |
- zwiększa wartość Wojna, Dyplomacja, Intrygi
|
Głupota dyplomatyczna |
- zmniejsza atrybuty Wojna, Dyplomacja
|
- |
Intryganctwo |
- |
- zwiększa atrybut Dyplomacja, Intrygi
|
Kapłański fanatyzm |
- zmniejsza atrybut Wojna, Zarządzanie
|
- zwiększa atrybut Dyplomacja
|
Mistrzostwo w teologii |
- |
- zwiększa atrybut Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie
|
Nieudolność manipulacyjna |
|
- |
Szara eminencja |
- |
- zwiększa atrybuty Wojna, Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie
|
Wiedza teologiczna |
- |
- zwiększa atrybuty Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie
|
Wojownicza religijność |
- |
- zwiększa atrybuty Wojna, Dyplomacja, Intrygi
|
Zdolności bojowe |
- |
- zwiększa atrybuty Wojna, Dyplomacja
|
Zdolności handlowe |
- |
- zwiększa atrybuty Wojna, Zarządzanie
|
Zdolności manipulacyjne |
- |
- zwiększa atrybuty Wojna, Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie
|
Zdolności negocjacyjne |
- |
- zwiększa atrybuty Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie
|
Zdolności taktyczne |
- |
- zwiększa atrybuty Wojna, Dyplomacja, Intrygi
|
Cechy specjalne
Nazwa |
Wady |
Zalety |
Beatyfikacja |
- |
- zwiększa atrybut Pobożność
|
Herezja |
- ułatwia innym ataki na postać
|
- |
Ekskomunika |
- ułatwia innym ataki na postać
|
- |
Kanonizacja |
- |
- zwiększa atrybut Pobożność
- cecha nabywana po beatyfikacji
|
Krucjata |
- |
- zwiększa atrybut Wojna, Intrygi, Pobożność
|
Mord na krewnych |
- zmniejsza wartość Dyplomacja
- postać nie jest lubiana
|
- |
Poważna rana |
- postać odniosła poważną ranę w boju i nie może więcej już być brana pod uwagę jako dowódca jednostek
|
- |
Z nieprawego łoża |
- zmniejsza atrybut Prestiż
- postać nie jest lubiana i nie jest brana pod uwagę przy ustalaniu sukcesji
- postać pochodzi z nieprawego łoża (ze związku pozamałżeńskiego), jest uznawana za coś nieczystego i obraz grzechu. Osoba ma niższą pozycję społeczną od swoich braci i sióstr
|
- |
Choroby
Nazwa |
Wady |
Zalety |
Choroba |
- zmniejsza atrybuty Wojna, Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie, Zdrowie, Płodność
- choroba może przerodzić się w innego rodzaju, poważniejszą przypadłość
|
- |
Depresja |
- zmniejsza atrybuty Wojna, Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie, Zdrowie, Płodność
|
- |
Garb |
- zmniejsza atrybut Wojna
- postać nie jest lubiana
|
- |
Inwalidztwo |
- zmniejsza atrybuty Wojna, Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie, Płodność
|
- |
Jąkanie się |
- zmniejsza atrybut Dyplomacja
- postać nie jest lubiana
|
- |
Schizofrenia |
- zmniejsza atrybuty Wojna, Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie, Zdrowie, Płodność
- przeradza się ze stresu
|
|
Seplenienie |
- zmniejsza atrybut Dyplomacja
- postać nie jest lubiana
|
- |
Stres |
- zmniejsza atrybuty Wojna, Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie, Zdrowie
- stres może przerodzić się w innego rodzaju, poważniejsze przypadłości psychiczne
|
- |
Szaleństwo |
- zmniejsza atrybuty Wojna, Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie, Zdrowie, Płodność
|
- |
Tasiemiec |
- zmniejsza atrybut Zdrowie oraz szanse na wyzdrowienie
- zwiększa ryzyko śmierci
|
- |
Trąd |
- rozwinął się z choroby
- szanse na wyleczenie się z tej przypadłości są bardzo małe, ale istnieją
|
- |
Zajęcza warga |
- zmniejsza atrybut Dyplomacja
- postać nie jest lubiana
|
- |
Zapalenie płuc |
- zmniejsza atrybuty Wojna, Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie, Zdrowie, Płodność
|
- |
Zaraza |
- zmniejsza atrybuty Wojna, Dyplomacja, Intrygi, Zarządzanie, Zdrowie, Płodność
|
- |
Zdeformowana stopa |
- zmniejsza atrybut Wojna
- postać nie jest lubiana
|
- |
Dwór
Stolica - najważniejszy ośrodek w danym państwie. Na dworze zamieszkują najważniejsze osoby w kraju. To tutaj możesz mianować dworzan na stanowiska najbardziej ich umiejętnościom i Twoim celom. Najlepiej oczywiście powierzać poszczególne obowiązki osobom, które najbardziej nadają się ich do wypełniania. Postać o wysokiej wartości atrybutu Wojna, będzie dobrym Marszałkiem, ale już w Dyplomacji wcale nie musi się sprawdzić.
Dostępne stanowiska to:
- Marszałek - główny dowódca wojsk państwie obok władcy. Wartość jego atrybutu Wojna sumowana jest z atrybutem samego władcy kraju. Jeśli w bitwie bierze udział tylko sam władca, bez Marszałka, mechanika bitew oblicza zsumowaną wartość atrybutu Wojna władcy i Marszałka, nawet, gdy obecnie doradca jest w całkowicie innym miejscu. Marszałek wpływa również na technologie wojskowe.
- Kanclerz - wspiera władcę w negocjacjach z innymi dworami. Wartość jego atrybutu Dyplomacja sumuje się z wartością atrybutu władcy.
- Mistrz Szpiegów - wspomaga swego władcę w zakresie pozyskiwania informacji i spraw osobistych - wartość jego atrybutu Intrygi sumowana jest z wartością atrybutu władcy. Od Mistrza Szpiegów częściowo uzależnione jest bezpieczeństwo władcy oraz szansa powodzenia skrytobójstwa.
- Majordomus - pomaga swemu władcy w zarządzaniu skarbcem - wartość jego atrybutu Zarządzanie sumowane jest z wartością atrybutu władcy.
- Metropolita - główna postać duchowna na dworze. Może zostać biskupem lub nawet Papieżem. Jego Pobożność wpływa na wartość Pobożności władcy.
Skrytobójstwa
Istnieje możliwość skrytobójstwa na swoim lub obcym dworze. Eliminowanie postaci, które przeszkadzają w Twojej polityce, może przynieść wielkie korzyści lub wręcz przeciwnie, stracisz na Prestiżu i uznanie w oczach innych władców. Aby doprowadzić do skrytobójstwa, próbując pozbawić "po cichu" życia innej postaci, należy to zrobić w następujący sposób:
- wysłać wiadomość prywatną do Administratora Gry, gdzie w temacie należy wpisać "SKRYTOBÓJSTWO", a w treści wpisać wszystkie dokładne dane, które dotyczą zabicia danej postaci: z jakiego państwa pochodzi? I jaką dokładnie postać?
Za każdym razem o powodzeniu czy też o niepowodzeniu akcji szpiegowskiej zostaniesz o tym poinformowany w wiadomości zwrotnej.
| |
 | |  |
|
 |
| Kalendarz
 | |
« Lipiec 2025 » | Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nie | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
 |
|